joi, 3 decembrie 2009

O alta excursie in Maramures

Am luat o ultima saptamana de concediu anul acesta si impreuna cu doi prieteni am plecat in Maramures. Intotdeauna ma bucur mult cand merg in aceats zona.
Am stat cateva zile pe langa Targu Lapus, iar apoi am mers in Maramuresul istoric. Trebuie sa spun ca fost o perioada plina de emotii: am vazut oameni pe care ii lasasem bolnavi, simtindu-se mult mai bine acum, dar m-am intristat sa aflu ca persoane foarte dragi mie, au murit.
Un alt lucru ce m-a surprins tare este sa vad viteza cu care se schimba totul. Nu, nu sunt impotriva schimbarii atat timp cat ea este benefica pentru oameni, dar acolo este vorba despre altceva. Despre dorinta acerba a unora de a distruge tot ce este vechi si de a construi mici palate, dupa mine de prost gust, in care nu locuieste nimeni sau locuiesc in una - doua camere, dar in sat se stie ale cui sunt. Asta conteaza! Si mai conteza si faptul ca am intalnit batrani care sunt macinati de dorinta de a-si constri si ei astfel de case, chiar daca recunosteau ca nu au nevoie de asa ceva, pentru ca daca nu: "te rade satul"....
Imi pare rau acum, ca nu am facut poze pentru a arata despre ce vorbesc.
Am ajuns sa cred ca in cativa ani, Maramuresul nostru drag va deveni istorie....

3 comentarii:

  1. acelasi lucru il spune si mitchell. pe el singur parca n-as fi fost dispusa sa-l cred...
    mi-e ciuda ca suntem asa! trebe ca suntem singurul popor incapabil sa-si iubeasca radacinile destul ca sa le protejeze. in franta orice nimic cu putina patina e monument national. la noi, ce mai exista supravietuiete in ciuda noastra...sunt trista, si mi-e dor de casa. oare oi mai gasi-o, cand oi putea veni?

    RăspundețiȘtergere
  2. si mie imi pare foarte rau ca suntem asa...
    si intr-un fel poate inteleg de ce, dar nu inteleg de ce nu se face nimic asa incat modernul sa fie introdus pastrand ceva din vechi.

    lucrurile se schimba, da! cand te vei intoarce... o vei mai gasi. daca vrei cu adevarat. :o)

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Vlad!
    Doream sa iti spun ca imi plac foarte mult pozele tale.Te pricepi foarte bine in ceea ce faci, probabil de aceea reusesti sa imortalizezi asa bine "clipa".
    Printre altele am vazut ca ai vizitat de cateva ori Maramuresul si ca ti`a placut,fapt ce nu poate decat sa ma bucure pentru ca eu sunt din MM.
    Bafta in continuare!

    RăspundețiȘtergere